• ساعت : ۱۲:۲۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 188
  • کد خبر : ۱۸۵۷
next    /  2 prev
رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی گفت: مدیران استان، فضاهای اضافی مجموعه خود را در اختیار پارك علم و فناوری بگذارند تا از آن ها برای فعالیت شركت های دانش بنیان استفاده شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: مدیران استان، فضاهای اضافی مجموعه خود را در اختیار پارک علم و فناوری بگذارند تا از آن ها برای فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

محمدرضا قربانی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر و شایسته تقدیر خراسان شمالی که امروز ۱۲ شهریور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان و مدیران استان به قانون «جهش تولید دانش بنیان» با هدف واگذاری فضاهای اضافی برای انجام فعالیت های شرکت های دانش بنیان، بی توجه هستند و انتظار می رود با توجه به مسئولیتی که دارند و شعاری که امسال انتخاب شده است به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ادارات به موضوع واگذاری فضاهای اداری اضافه برای فعالیت های دانش بنیان توجه ندارند و پارک علم و فناوری با کمبود فضا برای استقرار شرکت ها مواجه است، تاکید کرد: این درحالی است که پارک علم و فناوری قرار نیست مالک فضاهای اضافی ادارات شود؛ بلکه این فضاها صرفا برای استقرار موقت شرکت های دانش بنیان مورد استفاده قرار می گیرد تا در ابتدای شروع به فعالیت از آن ها حمایت شود و پس از گسترش کارها از آن خارج می شوند.

وی ادامه داد: در واقع این فضاهای اضافی که به شدت دنبال آن ها هستیم تا بتوانیم از جوانان و نخبگان در قالب شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم، به صورت امانت در اختیار پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد تا در راستای قانون «جهش تولید دانش بنیان» و حمایت از شرکت ها استفاده شود؛ تغییری هم از بابت مالکیت آن ها به نفع هیچ مجموعه ای اتفاق نمی‌افتد.

قربانی در ادامه به همکاری با اداره کل تعاون استان اشاره کرد و افزود: تعاونی های فعال در استان را به جهت امکان دانش بنیان بودن بررسی می کنیم و در این زمینه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای داشتن تعاونی های دانش بنیان در تعامل و همکاری هستیم.

وی به تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد این شرکت ها مدتی قبل 29 شرکت بود اما اکنون به ۳۲ شرکت افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه همه شرکت ها قابلیت دانش بنیان شدن را ندارند و ممکن است به عنوان واحدهای فناور ثبت شوند، گفت: ما از تمام واحدهای فناوری که مستعد دانش بنیان شدن هستند نیز حمایت می‌کنیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0